divendres, 7 de gener del 2011

Abans que em mori


M'agradaria recomanar el llibre Abans que em mori de Jenny Downham, ja que és el que més m'ha agredat i que és fàcil de seguir. Us deixo l'argument del llibre:


La Tessa té setze anys i li queden pocs mesos de vida. Viu en una lluita contínua de visites a l'hospital, proves interminables i medicines amb efectes secundaris devastadors, però res d'això no impedeix que prengui una decisió transcendental: fer realitat la llista de deu coses que vol fer sens falta abans de morir.

Malgrat els riscos, la Tessa està determinada a complir un per un els punts de la llista, desitjos d'una adolescent qualsevol: sentir el pes d'un noi damunt seu, infringir la llei, ser famosa... Però el dia a dia, les circumstàncies de la família i els amics i el procés mateix de la malaltia fan que les prioritats de la noia vagin canviant. La Tessa madura mentre el seu temps s'acaba.

Abans que em mori és una novel·la de construcció brillant, emocionant i trista, però alhora sorprenentment vitalista. Una lliçó de vida.

2 comentaris:

BITLLET DE TORNADA ha dit...

Sembla molt interessant.Gràcies per la recomanació. Veig que la meva llista d'espera es va fent llarga...

Anònim ha dit...

Fa cara de ser molt bonic i interessant. Me l'apunto!